diumenge, 16 de març del 2014

Ascenció als monts Tonodake i Tanzawa

Arribant dalt del Tonodake, 1.491m
Comença la pujada, mai millor dit!
Dissabte va ser un dia fantàstic! De nou em vaig unir al grup Jambo per pujar a dos cims, el mont Tonodake 塔ノ岳 1.491m i el Tanzawa 丹沢山 1.567m. La ruta era llarga, així que va tocar aixecar-se escandalosament d’hora per arribar a Okura 大倉 a les 7:56, i des d’allà començar l’aventura!

Es poden veure una pila de cèrvols durant el recorregut
Aquest 2014 ha nevat moltíssim a Tokyo i rodalies i ha estat atípicament fred, així que obviament, la neu ens esperava per acompanyar-nos durant gairebé tot el recorregut. El temps sortint de Tokyo era bo, però a la muntanya vam tenir moments de sol, de núvol i de boira. El mont Tonodake està molt a prop del mar, i quan els núvols ens deixaven les vistes eren espectaculars.

Vam sortir un grup de 13 persones, aquest cop guiades per en Mark, i vam arribar dalt del Tonodake cap a les 12h, on vam dinar (horari japonès!), i on el grup es va dividir en 2: els que preferien tornar, i els que no n’havíem tingut prou i volíem arribar al Tanzawa. Així que en la segona part de l’escurció vam quedar només 5! Cal dir que si més de la meitat del grup va preferir tornar és perquè feia molt de fred, a part que Jambo sol fer sortides d’unes 5 màxim 6 horetes, i més senzilles, entre el Tonodake i el Tanzawa es va fer necessari tenir grampons o bastons per no relliscar.

Cap al Tanzawa!
Des del Tonodake vam tardar una mica més d’1 horeta per arribar al Tanzawa, i en arribar-hi la boira va fer que no poguessim gaudir de les vistes, en dies clars sembla que es pot arribar a veure el Fuji, però dissabte no vam tenir tanta sort! Després d’una petita parada al cim, vam tornar enrere, repassant pel Tonodake, i des d’allà canviar la ruta per tornar a Okura per un altre camí. Vam arribar a Okura que ja eren les 18h, just quan es feia fosc, acompanyats per la lluna plena.

Començant el camí.
Aquesta sortida és ideal quan es té només 1 dia des de Tokyo, es pot fer durant tot l’any, a l’hivern es necessiten grampons per la neu, però és impossible perdre’s, hi va tanta gent que hi ha un camí marcat a la neu. Quan no hi ha neu intueixo que també és difícil perdre’s perquè a part dels panells que es van trobant sovint, de tant en tant, de sota la neu, sortien unes plataformes de fusta que imagino deuen estar al llarg de tot el recorregut. A banda de la neu, són cims relativament fàcils de fer, però la inclinació és bastant forta, així que no recomenables per a gent no acostumada a caminar, s'han de tenir les cames avisades!

Dalt del Tanzawa, 1.567m
Tant al cim del Tonodake 塔ノ岳 com al cim del Tanzawa  丹沢山 hi ha refugis on s’hi pot passar la nit, amb wc i servei de bar. Arribar al punt de sortida és fàcil, des de l'estació Shibusawa 渋沢 de l’Odakyu Line 小田急電鉄 (1h 15 min. i 650 円 des de Shinjuku 新宿), s’agafa el bus que va fins a Okura 大倉 (20 min. i 200 円), i allà comença el recorregut (està ben indicat).

Aquestes són les passarel.les que es poden trobar en el recorregut.

Vistes pujant

Dalt del Tonodake

Baixant
La baixada

Kanpai! Brindis merescut després del dia! お疲れさまの乾杯

1. Que bé! I quan seria passar la nit als refugis?

1. Molt bona pregunta! Se'm ha oblidat posar-ho!
      Al de dalt del Tonodake són 6.000円 la nit. En un que hi havia pel camí eren 4.500円 la nit. I al de dalt del Tanazawa no ho sé...
      Un cafè o te al del Tonodake eren 300円!