dissabte, 15 de febrer del 2014

ANY DE NEU, ANY DE DÉU!


Barri de Koenji.


Si la dita és veritat, aquest any serà la hòstia! El 2009-10 va ser el primer hivern que vaig passar a Tokyo, i a finals de gener va nevar, tothom sortia al carrer a fer fotografies i obviament, ja hi va haver tema de conversa per la resta de l’hivern; deien que no era normal que nevés a Tokyo, i vaig tenir la sensació que era com quan neva a Barcelona. Però el 2011 va tornar a nevar. I el 2012 també. I el 2013. I ara, el 2014, tornem-hi!

Barri de Shinokubo.
La diferència però, és que els altres anys nevava 1 o 2 dies, i a la setmana següent ja no quedava ni rastre de la neu. Aquest any sembla que la neu no vol marxar! Dissabte hi va haver la nevada més gran dels últims 45 anys. I quan després d'una setmana encara quedava neu al carrer, ahir quan em vaig llevar a les 6:30h tornava a nevar, i no va parar en tot el dia. Els serveis d’alerta estaven preparats, des de la nit abans ja havien avisat que la nit de divendres els trens no funcionarien, i evidentment, així va ser! 

Estació de Nakano a tope!
Ahir Molta gent va deixar de treballar abans de l’hora prevista per poder agafar el tren cap a casa. A la Kai ens van fer sortir abans de classe perquè no ens quedessim sense tren. Jo per sort, estic a només 4 parades de l’escola, però amb el temporal els trens anaven amb retard i no funcionaven de la manera habitual, així que em vaig quedar a Nakano, una estació abans de la de casa. Podria haver esperat un altre tren per poder fer el trajecte fins a Koenji, però si veieu la fotografia de com estava l’estació, entendreu perquè vaig preferir fer el camí a peu.
Estació de Nakano, la gent que es veu de cara volen agafar el tren, però com que no hi caben a l'andana, han de fer cua a les escales.


Avui dissabte Tokyo s’ha aixecat tot blanc. La previsió és que dimecres torni a nevar. És cert, potser no és gaire habitual que nevi a Tokyo, o no ho era! però des del 2010 que està nevant cada hivern, i cada hivern neva més, així que potser, com nosaltres haurem d’habituar-nos a que les castanyes es mengen quan encara es va amb màniga curta, els toquiotes hauran d’acostumar-se a que nevi. 
Barri de Koenji.

Barri de Nakano.

1 comentari:

  1. Doncs efectivament, aquest any la neu ha causat bastant de mal. Deixo un link d'un diari japonès (en anglès), que explica una mica la situació que hi ha.
    http://ajw.asahi.com/article/behind_news/social_affairs/AJ201402170084
    Parla de zones al voltant de Tokyo que estan molt poblades, i on hi viu gent que cada dia es desplaça kms per anar a treballar, com per exemple Saitama, que vindria a ser com l'Hospitalet de Barcelona.

    ResponElimina